Una experiència d'ensenyament del temps històric

Autors/ores

  • Antoni Santisteban

DOI:

https://doi.org/10.17345/comeduc200759-62

Paraules clau:

Didàctica de les Ciències Socials, Història, Educació Primària.

Resum

En aquest article es presenta una experiència d’ensenyament del temps històric a l’escola primària. Què és el temps històric? Com s’ensenya? Com s’aprèn? Sense una comprensió del temps històric els nens i nenes no poden apropar-se a la història. La mateixa historiografia reconeix que el temps és el gran concepte de la història. És molt coneguda la frase de l’historiador Fernand Braudel (1984): “L’historiador no s’evadeix mai del temps de la història: el temps s’adhereix al seu pensament com la terra a la pala del jardiner (...). Per a l’historiador tot comença i tot acaba amb el temps”. Koselleck (1993) relaciona el temps històric amb la vida: “Qui pretén fer-se una idea corrent del temps històric ha de prestar atenció a les arrugues d’un avi, a les cicatrius en què està present un destí de la vida passada”.

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.

Descàrregues

Publicades

2007-01-01

Com citar

Santisteban, A. (2007). Una experiència d’ensenyament del temps històric. Comunicació Educativa, (20), 59–62. https://doi.org/10.17345/comeduc200759-62

Número

Secció

Articles