Consideracions sobre el treball de resolució de problemes a l'escola

Autors/ores

  • Luisa Girondo

DOI:

https://doi.org/10.17345/comeduc200056-60

Paraules clau:

didàctica de les matemàtiques, resolució de problemes

Resum

Els problemes no poden ser simples exercicis en els quals aplicar els coneixements adquirits prèviament; sinó que han de ser el lloc de producció de coneixement significatiu per part de qui aprèn. D’aquí es deriva que presentar als estudiants situacions-problema que els motivin i per a les quals es necessiten idees matemàtiques noves és una tècnica didàctica adequada. El professor presenta així les matemàtiques com una cosa útil per a entendre certs aspectes de la realitat, i l’alumne, al tractar de resoldre la situació, avança en la construcció del seu esquema mental i, si és convenientment guiat, recrea el coneixement matemàtic formal.

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.

Descàrregues

Publicades

15-02-2015

Com citar

Girondo, L. (2015). Consideracions sobre el treball de resolució de problemes a l’escola. Comunicació Educativa, (13), 56–60. https://doi.org/10.17345/comeduc200056-60

Número

Secció

Articles

Articles més llegits del mateix autor/a

1 2 > >>