Resolució de problemes i aprenentatge de les matemàtiques escolars

Autors/ores

  • Luisa Girondo Universitat Rovira i Virgili. Didàctica de la Matemàtica
  • Carme Julià Universitat Rovira i Virgili. Dept. Eng. Informàtica i Matemàtiques

DOI:

https://doi.org/10.17345/comeduc2022101-116

Paraules clau:

Problema, procés de resolució de problemes, educació primària, coneixement matemàtic, Polya

Resum

Aquest article descriu el que s’hauria d’entendre per problema i per procés de resolució de problemes a les aules d’educació primària per tal de relacionar-ho amb la producció de coneixement matemàtic per part de l’alumne.
Es vol incidir en la necessitat de valorar cognitivament les tasques que es demanen a l’aula i valorar el procés de resolució de problemes com la millor manera d’abordar nous coneixements i assolir aprenentatges més sòlids. Amb la finalitat d’orientar els docents, es descriuen diferents aspectes didàctics de les tres etapes del model proposat per Polya.

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.

Descàrregues

Publicades

16-12-2022

Com citar

Girondo, L., & Julià, C. (2022). Resolució de problemes i aprenentatge de les matemàtiques escolars. Comunicació Educativa, (35), 101–116. https://doi.org/10.17345/comeduc2022101-116

Número

Secció

Articles

Articles més llegits del mateix autor/a

1 2 3 > >>