Què cal saber per ensenyar matemàtiques a l’educació primària: resultats d’una recerca
Número
Secció
Paraules clau:
Educació matemàtica, resolució de problemes, coneixements del professor, formació del professorat, educació primària.
Publicat
Resum
La recerca didàctica estableix que per ensenyar una matèria es requereixen coneixements fonamentats, tant sobre la disciplina a què es refereix la matèria com sobre la seva didàctica. En el cas de les matemàtiques, les dades d’un estudi internacional actual (TEDS-M) han posat de manifest deficiències relatives als programes sobre la formació inicial en matemàtiques i la seva didàctica dels futurs mestres a Espanya. Aquest article contrasta aquests resultats a partir d’una recerca amb mestres i estudiants de mestre de primària, identifica les dificultats que tenen els estudiants de mestre en relació amb alguns coneixements necessaris per a l’ensenyament de les matemàtiques entorn de la resolució de problemes i analitza quines d’aquestes dificultats es redueixen i quines romanen amb l’experiència docent.
Descàrregues
Agències de suport
NoLlicència
The journal Comunicació Educativa is published under a Creative Commons licence.