Què cal saber per ensenyar matemàtiques a l’educació primària: resultats d’una recerca

Autors/ores

  • Celia Giné de Lera Universitat Autònoma de Barcelona

DOI:

https://doi.org/10.17345/comeduc201419-26

Paraules clau:

Educació matemàtica, resolució de problemes, coneixements del professor, formació del professorat, educació primària.

Resum

La recerca didàctica estableix que per ensenyar una matèria es requereixen coneixements fonamentats, tant sobre la disciplina a què es refereix la matèria com sobre la seva didàctica. En el cas de les matemàtiques, les dades d’un estudi internacional actual (TEDS-M) han posat de manifest deficiències relatives als programes sobre la formació inicial en matemàtiques i la seva didàctica dels futurs mestres a Espanya. Aquest article contrasta aquests resultats a partir d’una recerca amb mestres i estudiants de mestre de primària, identifica les dificultats que tenen els estudiants de mestre en relació amb alguns coneixements necessaris per a l’ensenyament de les matemàtiques entorn de la resolució de problemes i analitza quines d’aquestes dificultats es redueixen i quines romanen amb l’experiència docent.

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.

Descàrregues

Publicades

29-09-2015

Com citar

Giné de Lera, C. (2015). Què cal saber per ensenyar matemàtiques a l’educació primària: resultats d’una recerca. Comunicació Educativa, (27), 19–26. https://doi.org/10.17345/comeduc201419-26

Número

Secció

Articles