El plantejament de preguntes com a estratègia per millorar la capacitat argumentativa

Antoni Gavaldà, Carme Conde, Luisa Girondo, Albert Macaya, Isabel Viscarro

Resum

En sintonia amb les propostes que entenen l’aprenentatge formal con un procés eminentment interactiu de negociació de significats i de construcció conjunta entre professors i alumnes, contemplem l’argumentació com una de les principals estratègies per vehicular-lo. El contrast d’opinions i raons, el qüestionament de determinades afirmacions, les refutacions i els avals o proves adduïts per professors i alumnes a propòsit d’un determinat tema, entenem que són elements determinants de la construcció conjunta del coneixement. Com ja va indicar en un altre article publicat en aquesta mateixa revista (GAVALDÀ i altres, 2004) el grup de recerca de la URV “Investigació didàctica i continguts curriculars” està duent a terme una activitat de recerca sobre la capacitat argumentativa dels alumnes d’educació primària de l’ensenyament de Mestre. Aquest treball és, per tant, continuació del primer.

 


Paraules clau

Capacitat argumentativa; Formulació de Preguntes; Magisteri d’Educació Primària.

Text complet:

PDF


DOI: https://doi.org/10.17345/comeduc20084-13



Enllaços refback

  • No hi ha cap enllaç refback.