La resolució de problemes al cicle inicial. Efecte de la pràctica

Autors/ores

  • Robert M. Gilabert
  • Carme Oriol
  • A. Grau
  • M. Llavall
  • M. Olivan
  • Sol Roca

DOI:

https://doi.org/10.17345/comeduc199349-52

Paraules clau:

Resolució de problemes, Didàctica de les Matemàtiques, Educació Primària.

Resum

La pràctica de la resolució de problemes ha de tenir en compte no tan sols els problemes que comporten la realització d'operacions aritmètiques de forma mental i mecànica, sinó també la resolució de problemes que no comporten cap operació aritmètica i sí una anàlisi i comprensió lògica del text que, en forma de relat numèric o lògic, es planteja als nens. Els problemes, a més de justificar l'aprenentatge dels algoritmes de les operacions aritmètiques o lògiques, permeten comprovar si els alumnes coneixen i saben utilitzar els conceptes que estan implícits en aquestes operacions. L'estructuració del procés d'aprenentatge de la resolució de problemes ha de comportar l'elaboració d'un seguit d'experiències manipuladores i experimentals que ajudin el nen de cicle inicial a aconseguir millors resultats en aquest camp. En el present treball s'estudia quin és l'efecte de la pràctica estructurada i contínua sobre l'èxit en la resolució de problemes verbals aritmètics i lògics en nens de cicle inicial.

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.

Descàrregues

Publicades

10-01-2014

Com citar

Gilabert, R. M., Oriol, C., Grau, A., Llavall, M., Olivan, M., & Roca, S. (2014). La resolució de problemes al cicle inicial. Efecte de la pràctica. Comunicació Educativa, (6), 49–52. https://doi.org/10.17345/comeduc199349-52

Número

Secció

Articles

Articles més llegits del mateix autor/a