Tallers d'estimulació musical primerenca: un estudi de cas

Autors/ores

DOI:

https://doi.org/10.17345/comeduc2022161-183

Paraules clau:

Estimulació musical, família, educació no formal, socialització, criança

Resum

Els cursos d’estimulació musical primerenca tenen una gran rellevància social gràcies, en part, als ben coneguts beneficis que la música té per al desenvolupament dels nadons. Però aquest fet no és suficient per explicar la gran demanda que tenen. Amb l’objectiu de comprendre les causes que empenyen els progenitors a anar a aquests tallers, aquest article pretén oferir una visió dels cursos des d’una perspectiva social, en què s’analitzen les necessitats de la família urbana moderna que els tallers intenten cobrir. Partint d’aquesta idea, s’ha realitzat un estudi de cas qualitatiu sobre els cursos d’estimulació musical per a nadons menors d’un any oferts al centre 2estones, del barri de Gràcia de Barcelona, utilitzant tècniques de recol·lecció de dades característiques de l’antropologia cultural i l’etnografia: observació participant i entrevista oberta. Els resultats van mostrar que, més enllà dels beneficis que els cursos poguessin tenir per als nens, els tallers eren valorats pels progenitors com a espais on relacionar-se socialment (amb els seus fills, amb altres pares i amb les professores) i on obtenir recursos per aplicar posteriorment a l’espai domèstic. Els cursos d’estimulació musical han de ser considerats com una part important de l’educació no formal, que recuperen espais comuns d’educació i criança i que intenten donar resposta a necessitats familiars que ni la societat, ni l’educació formal han aconseguit resoldre.

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.

Descàrregues

Publicades

16-12-2022

Com citar

Nieto-Fernández, S., & Faure-Carvallo, A. (2022). Tallers d’estimulació musical primerenca: un estudi de cas. Comunicació Educativa, (35), 161–183. https://doi.org/10.17345/comeduc2022161-183

Número

Secció

Articles

Articles més llegits del mateix autor/a