Proposta de treball amb animals per a la millora de la convivència al centre d’educació infantil i primària

Autors/ores

  • Queralt Caparrós Checa Universitat Rovira i Virgili

DOI:

https://doi.org/10.17345/comeduc2021185-209

Paraules clau:

animals, infantil, educació primària, natura, valors

Resum

Aquest article presenta una proposta per a escoles d’educació infantil i primària per millorar la convivència al centre a partir de valors com l’empatia, el respecte i la cooperació. La proposta conté objectius, estratègies i activitats específiques per a cada cicle educatiu. A més, en aquesta proposta de projecte de millora també es pretén crear espais a partir de les diferents activitats que promoguin la llengua vehicular i la interacció entre tota la comunitat educativa, fomentant la participació de les famílies i de la ciutat. També es vol millorar la resolució d’una necessitat de la comunitat per tal de promoure la tinença responsable d’animals i combatre’n l’abandonament. En el món actual hi ha desconnexió cap a la naturalesa. L’alumnat que viu en ciutats no té aquest contacte amb el medi ambient que es tenia en el passat. Aquest projecte també vol potenciar la relació amb el medi ambient i la natura. A partir d’entrevistes i una anàlisi DAFO posterior, es descriuen les debilitats, amenaces, fortaleses i oportunitats del projecte, que finalment ofereix una experiència d’aprenentatge enriquida que suposarà una millora en les habilitats comunicatives dels estudiants i facilitarà la seva integració en la comunitat, fomentant l’ús de la llengua vehicular del centre i valors com l’empatia i el respecte, amb l’objectiu final de millorar els resultats educatius i el clima relacional entre la comunitat educativa.

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.

Descàrregues

Publicades

2022-02-07

Com citar

Caparrós Checa, Q. (2022). Proposta de treball amb animals per a la millora de la convivència al centre d’educació infantil i primària. Comunicació Educativa, (34), 185–209. https://doi.org/10.17345/comeduc2021185-209 (Original work published February 7, 2022)

Número

Secció

Articles