Model per a desenvolupar l'estratègia digital d'una institució educativa

Autors/ores

DOI:

https://doi.org/10.17345/ute.2023.1.3627

Resum

Per a millorar la seva cultura digital, una institució educativa ha de disposar d'un Pla d'Estratègia Digital. L'objectiu d'aquesta recerca és presentar un model d'incorporació de la tecnologia digital (TD) a l'aula per a millorar la qualitat formativa d'un centre d'educació bàsica i batxillerat, a partir del desenvolupament en competència digital docent (CDD). El present model, basat en 5 fases, durant les quals s'utilitzen instruments d'avaluació de la CDD i d'anàlisi de la infraestructura, permet afermar l'ús de la TD a l'aula per part dels docents a través d'accions formatives; afavoreix l'establiment d'accions de millora en CDD, a partir dels resultats obtinguts, de la reflexió d'òrgans de coordinació i de la implicació dels directius; i fa possible l'avanç en la maduresa digital de l'organització. La flexibilitat del model permet adaptar-se amb facilitat a les necessitats de qualsevol centre que pretengui millorar digitalment.

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.

Biografies de l'autor/a

Francesc Garcia i Grau, Universitat Rovira i Virgili

Licenciado en Ciencias Químicas, curso de adaptación pedagógica en Ciencias y Máster en Tecnología educativa y e-learning por la Universitat Rovira i Virgili (URV). Profesor de secundaria, jefe de departamento científico-tecnológico y coordinador de estrategia digital en el Col·legi Diocesà Sagrada Família de Tortosa. Profesor asociado en el área de didáctica de las ciencias experimentales en la Facultad de Ciencias de la Educación y Psicología (FCEP) en el Campus Terres de l'Ebre (CTE) de la URV e investigador del grupo Applied Research Group in Education and Technology (ARGET)

Cristina Valls Bautista, Universitat Rovira i Virgili

Licenciada en Biología y CAP en Biología. Doctora en Biología. Profesora lectora Serra Húnter en el área de didáctica de las ciencias experimentales en la Facultad de Ciencias de la Educación y Psicología (FCEP) de la URV e investigadora del grupoApplied Research Group in Education and Technology(ARGET). Coordinadora del grado de educación infantil (Seu Baix Penedès). Ha participado en proyectossobre la investigación en la mejora y la innovación en la formación de maestros. También ha dirigido proyectos de innovación docente cuyo objetivo es desarrollar proyectos educativos en escuelas de primaria.

Publicades

31-07-2023

Com citar

Garcia i Grau, F., & Valls Bautista, C. (2024). Model per a desenvolupar l’estratègia digital d’una institució educativa. UTE Teaching & Technology (Universitas Tarraconensis), (1), 82–109. https://doi.org/10.17345/ute.2023.1.3627 (Original work published July 31, 2023)

Número

Secció

Articles