Aprendizaje Combinado de las Habilidades Visuoespaciales en Fisioterapia: Estudio de Caso
Paraules clau:
Educación superior, aprendizaje combinado, casos reales, retroalimentación, transferencia de conocimiento,Resum
La formación de los fisioterapeutas se ha ido modificando según las necesidades sociales a lo largo de la historia. Los estudiantes de fisioterapia de hoy necesitan prepararse para el ejercicio libre, un perfil profesional que debe tener muy clara la toma de decisiones. Cuando les llegue el momento de atender su primer paciente y lo exploren, tendrá que analizar su movimiento con la estimación visual, una técnica que todavía no tiene una fiabilidad notable. Los estudios realizados al respecto indican que la causa es una estandarización pobre del método por la falta de entrenamiento y consenso de los evaluadores. Esta falta de consenso puede provocar que cada profesional esté utilizando referencias diferentes sin ser consciente de ello. Imagínese una situación en que dos personas discuten sobre cuánto dobla la rodilla un paciente. Si no son conscientes de ello, la representación mental que podría tener cada uno podría no coincidir, podría ser que uno se fijara en la corva, y el otro en la línea media del muslo y de la pierna. El momento ideal para empezar a corregir estos déficits de comunicación es en la formación universitaria.Descàrregues
Descàrregues
Publicades
Com citar
Número
Secció
Llicència
Drets d'autor (c) 2013 Sonia Monterde Pérez
Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement-NoComercial-SenseObraDerivada 4.0.
Els / les autors/ores que publiquen en aquesta revista accepten els termes següents:
- Els autors/ores conserven els drets d'autor i concedeixen a la revista el dret de primera publicació de l'obra, registrada sota una llicència de reconeixement de Creative Commons (CC BY-NC-SA), que permet que se'n faci difusió reconeixent-ne l'autoria i la primera publicació en aquesta revista.
- Els autors/ores poden establir, independentment, altres disposicions contractuals que permetin la publicació de la versió publicada en aquesta revista en altres mitjans (per exemple, en un repositori institucional o en un llibre), amb el reconeixement de la publicació inicial en aquesta revista.
- Els autors/ores tenen permís per publicar la seva obra en línia i se'ls proposa de fer-ho (per exemple, en repositoris institucionals o a la seva pàgina web) abans i durant el procés de tramesa, perquè pot produir bons resultats i fer que l'obra publicada rebi més citacions (Vegeu The Effect of Open Access).
DECLARACIÓ DE PRIVACITAT
Els noms i les adreces de correu electrònic que hi ha al lloc web de la revista només s'utilitzaran per als usos indicats en aquesta revista i no estaran disponibles per cap altre ús ni per terceres parts.
PROMOCIÓ I DIFUSIÓ DEL ARTICLE
Els/les autors/es es comprometen a participar en la màxima difusió del seu manuscrit un cop publicat, així com de tota la revista. Es comprometen també a participar activament a les xarxes socials de la revista en la fase preprint, com en la posterior a l'edició final. S'han de promocionar els articles utilitzant el enllaç de la web oficial ( https://revistes.urv.cat/index.php/ute/index ) juntament amb els seus dois, per augmentar la lectura, citació i impacte.