Quina és la situació actual de l’educació psicomotriu?, quines són les perspectives de futur d’aquesta disciplina?

Número

Sección

Espacio de análisis

Autores/as

  • Isabel Viscarro Tomàs Departament de Pedagogia. Universitat Rovira i Virgili

Palabras clave:

psicomotricitat

Publicado

30-06-2014

Resumen

Actualment és difícil contemplar el desenvolupament cognitiu, afectiu i relacional sense tenir present la seva evolució en l’àmbit motor. Cal recordar que l’acció motriu és el primer instrument de coneixement i d’expressió de l’infant i tal i com ens han mostrat autors de gran referència dins la psicologia evolutiva, el moviment és la base del desenvolupament de la intel•ligència (Fonseca; 1988; Piaget, 1948; 1975; Wallon, 1942). Específicament els treballs de Piaget centrats en descriure el desenvolupament psicològic durant el cicle vital, ens mostren un primer estadi anomenat període sensoriomotor, estadi on l’infant a través de la pròpia acció construeix el seu propi coneixement. De la mateixa manera que Piaget, Fonseca (1988), destaca la importància del moviment com a requisit indispensable per accedir a processos superiors de pensament. L’activitat motora de la que l’infant se serveix per explorar i reorganitzar el medi que l’envolta, és fonamental per al seu desenvolupament. És mitjançant el moviment i l’acció que descobreix el món, adquireix el coneixement de les coses i d’ell mateix, i també li permet, expressar les seves necessitats i poder donar respostes ajustades a les diverses situacions. Com diu Cenerini (1998) “El nen és autor del seu creixement i de la seva espontaneïtat de moviment i d’ expressió; i aquests són la base de l’ elaboració dels seus processos emocionals i de pensament”.

Descargas

Agencias de apoyo

No

Cómo citar

Quina és la situació actual de l’educació psicomotriu?, quines són les perspectives de futur d’aquesta disciplina?. (2014). UTE Teaching & Technology (Universitas Tarraconensis), 1(1), 99-106. https://revistes.urv.cat/index.php/ute/article/view/438

Descargas

Los datos de descarga aún no están disponibles.

Cómo citar

Quina és la situació actual de l’educació psicomotriu?, quines són les perspectives de futur d’aquesta disciplina?. (2014). UTE Teaching & Technology (Universitas Tarraconensis), 1(1), 99-106. https://revistes.urv.cat/index.php/ute/article/view/438

Envíos

Si desea publicar en alguna de nuestras cabeceras, debe ponerse en contacto con cada revista mediante su correo electrónico.

Saber más

Redes sociales

                        

Números antics

Enviar un artículo

Dialnet

INDEXAT A

 

Dialnet 

DICE

Latindex