L'aula invertida en Educació Superior com a experiència d'innovació docent
DOI:
https://doi.org/10.17345/ute.2023.1.3517Resum
Las metodologías innovadoras funcionan como optimizadoras del proceso de aprendizaje e influyen en la motivación del alumnado ya que permiten adaptarse a sus necesidades. Cobran especial relevancia en los posgrados, ya que el alumnado presenta inquietudes relativas a su futuro laboral y se pretende que adquieran competencias profesionales haciéndoles partícipes del proceso de aprendizaje. Este trabajo describe la puesta en práctica de una experiencia de innovación en un posgrado oficial y su evaluación. El objetivo es promover el protagonismo del estudiante en el proceso de enseñanza aprendizaje a través de la metodología flipped classroom o aula invertida haciendo uso de las herramientas Facebook y Google Drive. La evaluación de la experiencia se ha realizado a través de una metodología mixta, con un cuestionario y el análisis del diario del docente junto con la observación. Los resultados muestran que los participantes no habían cursado previamente otra asignatura con esta metodología, sin embargo, es valorada positivamente en cuanto a su contribución al proceso de aprendizaje. Las conclusiones evidencian sus beneficios, así como la relevancia del rol docente en su puesta en práctica. También se contemplan futuras líneas de actuación entre las que se encuentra la formación docente en metodologías innovadoras y activas.
Descàrregues
Descàrregues
Publicades
Com citar
Número
Secció
Llicència
Els / les autors/ores que publiquen en aquesta revista accepten els termes següents:
- Els autors/ores conserven els drets d'autor i concedeixen a la revista el dret de primera publicació de l'obra, registrada sota una llicència de reconeixement de Creative Commons (CC BY-NC-SA), que permet que se'n faci difusió reconeixent-ne l'autoria i la primera publicació en aquesta revista.
- Els autors/ores poden establir, independentment, altres disposicions contractuals que permetin la publicació de la versió publicada en aquesta revista en altres mitjans (per exemple, en un repositori institucional o en un llibre), amb el reconeixement de la publicació inicial en aquesta revista.
- Els autors/ores tenen permís per publicar la seva obra en línia i se'ls proposa de fer-ho (per exemple, en repositoris institucionals o a la seva pàgina web) abans i durant el procés de tramesa, perquè pot produir bons resultats i fer que l'obra publicada rebi més citacions (Vegeu The Effect of Open Access).
DECLARACIÓ DE PRIVACITAT
Els noms i les adreces de correu electrònic que hi ha al lloc web de la revista només s'utilitzaran per als usos indicats en aquesta revista i no estaran disponibles per cap altre ús ni per terceres parts.
PROMOCIÓ I DIFUSIÓ DEL ARTICLE
Els/les autors/es es comprometen a participar en la màxima difusió del seu manuscrit un cop publicat, així com de tota la revista. Es comprometen també a participar activament a les xarxes socials de la revista en la fase preprint, com en la posterior a l'edició final. S'han de promocionar els articles utilitzant el enllaç de la web oficial ( https://revistes.urv.cat/index.php/ute/index ) juntament amb els seus dois, per augmentar la lectura, citació i impacte.