EDUCACIÓ MAKER A LES ESCOLES: CARACTERÍSTIQUES DEL PROCÉS D'IMPLEMENTACIÓ
Resum
La recerca presentada en aquest article té com a objectiu determinar els factors que incideixen en la implementació de l'educació Maker a les escoles. Es tracta d'un procés de recerca de paradigma interpretatiu i metodologia qualitativa, mitjançant un estudi de cas del canvi educatiu iniciat en una escola de Barcelona. S'ha indagat en les fases del procés d'implementació de l'educació Maker, els reptes que aquest afronta, l'impacte de la formació universitària de Grau d'Educació primària en la capacitació de la docent, les característiques de la formació Maker rebuda, i la definició de l'estructura organitzativa i relacional empleada en la transformació educativa del centre. Els resultats obtinguts detallen les fases emprades per a una implementació reeixida de l'educació Maker, exposant les característiques de la formació Maker rebuda, i evidenciant el baix impacte de l'educació universitària de la docent en l'ús de la metodologia. Es detecten reptes respecte al sistema educatiu, en els materials i espais del centre educatiu, en l'actitud, experiència i formació dels docents, així com en la mateixa educació Maker i en els Fab Labs com a organització externa experta en la matèria; i es defineix una possible estructura organitzativa i relacional que potenciï i asseguri el canvi educatiu dels centres. Es conclou que l'anàlisi obtinguda exposa els possibles factors del procés d'implementació a considerar per a l'expansió reeixida de l'ús de l'educació Maker a les escoles, facilitant un model de referència per a tal fi.
Descàrregues
Descàrregues
Publicades
Com citar
Número
Secció
Llicència
Els / les autors/ores que publiquen en aquesta revista accepten els termes següents:
- Els autors/ores conserven els drets d'autor i concedeixen a la revista el dret de primera publicació de l'obra, registrada sota una llicència de reconeixement de Creative Commons (CC BY-NC-SA), que permet que se'n faci difusió reconeixent-ne l'autoria i la primera publicació en aquesta revista.
- Els autors/ores poden establir, independentment, altres disposicions contractuals que permetin la publicació de la versió publicada en aquesta revista en altres mitjans (per exemple, en un repositori institucional o en un llibre), amb el reconeixement de la publicació inicial en aquesta revista.
- Els autors/ores tenen permís per publicar la seva obra en línia i se'ls proposa de fer-ho (per exemple, en repositoris institucionals o a la seva pàgina web) abans i durant el procés de tramesa, perquè pot produir bons resultats i fer que l'obra publicada rebi més citacions (Vegeu The Effect of Open Access).
DECLARACIÓ DE PRIVACITAT
Els noms i les adreces de correu electrònic que hi ha al lloc web de la revista només s'utilitzaran per als usos indicats en aquesta revista i no estaran disponibles per cap altre ús ni per terceres parts.
PROMOCIÓ I DIFUSIÓ DEL ARTICLE
Els/les autors/es es comprometen a participar en la màxima difusió del seu manuscrit un cop publicat, així com de tota la revista. Es comprometen també a participar activament a les xarxes socials de la revista en la fase preprint, com en la posterior a l'edició final. S'han de promocionar els articles utilitzant el enllaç de la web oficial ( https://revistes.urv.cat/index.php/ute/index ) juntament amb els seus dois, per augmentar la lectura, citació i impacte.