Alfabetització científica en Youtube: Una anàlisi dels canals de divulgació científica

Autors/ores

  • Alba García URV

DOI:

https://doi.org/10.17345/ute.2022.2.3370

Resum

Youtube ha emergit com una eina de comunicació en l’actualitat a causa de l’ús de les tecnologies digitals. Aquesta eina ha sigut utilitzada per Youtubers científics per divulgar ciència. Youtube permet, a través dels seus elements audiovisuals, atraure un gran nombre de persones. En aquesta investigació de tipus qualitatiu s’analitzaran les característiques dels perfils dels divulgadors/ores científics/es en Youtube, així com les característiques que utilitzen per divulgar ciència de manera senzilla i eficaç. Per altra banda, també s’analitzarà la possible aplicació en l’aula d’aquests vídeos i les característiques quant a continguts. La metodologia utilitzada en aquesta investigació es la qualitativa descriptiva i es basa en una fitxa tècnica d’anàlisi basada en una sèrie de criteris establerts.

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.

Descàrregues

Publicades

2022-09-02

Com citar

García, A. (2022). Alfabetització científica en Youtube: Una anàlisi dels canals de divulgació científica. Revista De Tecnologia Educativa, 1(2), 9–27. https://doi.org/10.17345/ute.2022.2.3370 (Original work published September 2, 2022)

Número

Secció

Articles