Estudio de la publicidad activa de la información pública. Especial referencia a la información ambiental y a la aplicación de la Ley 19/2013, de 9 de diciembre, de transparencia, acceso a la información pública y buen gobierno
Número
Secció
Paraules clau:
acceso a la información pública, información pública, publicidad activa, difusión activa
Publicat
Resum
Este artículo estudia de forma pormenorizada la regulación del acceso a la información ambiental en el Estado español, poniendo especial énfasis en la llamada difusión activa. Se detiene en el análisis de las obligaciones, los sujetos implicados y el contenido de dicha información, realizando un repaso histórico y un análisis de la normativa internacional, europea y española aplicable. Asimismo, y de forma paralela, analiza el acceso a la información pública y las novedades introducidas en el ordenamiento jurídico español a raíz de la incorporación de la Ley 19/2013, con especial referencia a la publicidad activa. El objetivo primordial del estudio es analizar la incidencia de esta ley general sobre transparencia en la ley especial que regula el acceso a la información ambiental, la Ley 27/2006, y si, en definitiva, comporta una ampliación, en cuanto a los sujetos obligados a la difusión de información en materia ambiental y en cuanto al contenido de la información que están obligados a difundir de forma activa, y en qué términos.
Descàrregues
Agències de suport
NoCom citar
Llicència
Els autors que publiquen en aquesta revista estan d’acord amb els termes següents:- Els autors conserven els drets d’autoria i atorguen a la revista el dret de primera publicació, amb l’obra disponible simultàniament sota una Llicència d’Atribució, No comercial i sense derivades CC BY NC ND de CreativeCommons que permet compartir l’obra amb tercers, sempre que aquests en reconeguin l’autoria i la publicació inicial en aquesta revista, utilitzar materials sense fins comercials i crear materials sense distribuir el material modificat.
- Els autors són lliures de fer acords contractuals addicionals independents per a la distribució no exclusiva de la versió de l’obra publicada a la revista (com ara la publicació en un repositori institucional o en un llibre), sempre que se’n reconegui la publicació inicial en aquesta revista.
- S’encoratja els autors a publicar la seva obra en línia (en repositoris institucionals o a la seva pàgina web, per exemple) abans i durant el procés de tramesa, amb l’objectiu d’aconseguir intercanvis productius i fer que l’obra obtingui més citacions (vegeu The Effect of Open Access, en anglès).