THE NIGERIAN SCAM 2.0 How an improved online scam trick made an unsuspecting Dutch man over 20,000 euros poorer

Autors/ores

  • Theo Meder Meertens Instituut

DOI:

https://doi.org/10.17345/elop202247-60

Paraules clau:

estafa nigeriana, Facebook, advertència, diners, Internet

Resum

Aquest article estudia un cas d’estafa nigeriana experimentat de primera mà pel seu autor. El dimarts 10 de juliol de 2018 va rebre una sol·licitud d’amistat a Facebook d’algú anomenat Robert Batterman, aparentment un advocat gran de Londres. No coneixia l’home, però va veure que Batterman també era amic de dos dels seus amics de Facebook holandesos de confiança en aquell moment, així que li va semblar bé i va acceptar la sol·licitud d’amistat. Més tard, va rebre un missatge a través de Messenger d’aquest Batterman en neerlandès parlant sobre «alguna cosa important per parlar amb tu».

Un amic holandès de Facebook va rebre un missatge semblant, però ara sobre «el difunt Alain Schaap». Tots dos es van adonar que això devia ser una estafa nigeriana. L’autor va decidir esbrinar més coses sobre aquest advocat britànic i va posar un avís sobre aquesta estafa a Internet l’endemà. Tres setmanes després, va rebre un correu electrònic d’un holandès que li deia que havia vist el seu avís una mica massa tard. Aquest holandès ja havia perdut una quantitat considerable de diners i estava disposat a explicar-li què havia passat.

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.

Referències

CUKIER, Wendy L.; Eva J. NESSELROTH; Susan CODY (2007): “Genre, narrative and the ‘Nigerian Letter’ in electronic mail’”. In Proceedings of the 40th Hawaii International Conference on System Sciences, p. 1-10. <https://www.researchgate.net/publication/224686826_Genre_Narrative_and_the_Nigerian_Letter_in_Electronic_Mail> [last access July 7, 2021]

DYRUD, Marilyn A. (2005): “‘I brought you a good news’: An analysis of Nigerian 419 Letters”. In Proceedings of the 2005 Association for Business Communication Annual Convention, p. 1-11. <https://www.researchgate.net/profile/Marilyn_Dyrud/publication/239589583_I_Brought_You_A_Good_News_An_Analysis_of_Nigerian_419_Letters/links/00463534d4f5393f9d000000.pdf> [last access July 7, 2021]

KICH, Martin (2005): “A rhetorical analysis of fund-transfer-scam solicitations”. Cercles núm. 14: 129-142. <http://www.cerclescom/n14/kich.pdf> [last access July 7, 2021]

SCHAFFER, Deborah (2012): “The language of scam spams: linguistic features of ‘Nigerian fraud’ e-mails”. ETC, April: 157-179. <https://www.researchgate.net/profile/Deborah_Schaffer/publication/306079353_The_Language_of_Scam_Spams_Linguistic_Features_of_’Nigerian_Fraud’_E-mails/links/57ae301b08aeb2cf17bdbd9c/The-Language-of-Scam-Spams-Linguistic-Features-of-Nigerian-Fraud-E-mails.pdf> [last access July 7, 2021]

SMITH, Andrew (2009): “Nigerian scam e-mails and the charms of capital”. Cultural Studies núm. 23, 1: 27-47. <http://eprints.gla.ac.uk/6581/1/6581.pdf> [last access July 7, 2021]

Descàrregues

Publicades

20-12-2022

Com citar

Meder, T. (2023). THE NIGERIAN SCAM 2.0 How an improved online scam trick made an unsuspecting Dutch man over 20,000 euros poorer. Estudis De Literatura Oral Popular / Studies in Oral Folk Literature, (11), 47–60. https://doi.org/10.17345/elop202247-60 (Original work published December 20, 2022)

Número

Secció

Articles