Canvia la tecnologia o també canvia el pensament? Indicis de com es transforma la comunicació folklòrica en el trànsit als comportaments tecnològics

Jaume Ayats i Abeyà

Resum

Si partim de la consideració de folklore com un acte comunicatiu i interrelacional, en el context de la societat que ens envolta no podrem evitar abordar la transformació, probablement ben profunda, que s’està produint en les interaccions comunicatives: es transformen les tecnologies que fem servir contínuament i, amb elles, canvien els comportaments de les persones pel que fa a l’ús de la tecnologia.

Paraules clau

folklore; comunicació; tecnologia; societat; ús

Text complet:

PDF

Referències


DUCH, Lluís (2012): La banalització de la paraula. Barcelona: Centre de Cultura Contemporània de Barcelona.

GOFFMAN, Erwin (1967): Interaction ritual: essays on face-to-face behavior. Nova York: Anchor Books.

GOODY, Jack (1986): The logic of writing and the organization of society. Cambridge: Cambridge University Press.

PUJOL, Josep M. (1985): «Literatura tradicional i etnopoètica: balanç d’un folklorista». Dins Dolors LLOPART; Joan PRAT; Llorenç PRATS: La cultura popular a debat. Barcelona: Altafulla, p. 158-167. [Inclòs dins Carme ORIOL; Emili SAMPER (ed.) (2013): Això era i no era. Obra folklòrica de Josep M. Pujol. Tarragona: Publicacions Universitat Rovira i Virgili, p. 25-33.]

ROVIRÓ, Ignasi (1992): «Aproximació a l’estudi de la comunicació folklòrica». Ausa núm. 128-129 (1992): 71-104.




DOI: https://doi.org/10.17345/elop201429-35