THE NIGERIAN SCAM 2.0 How an improved online scam trick made an unsuspecting Dutch man over 20,000 euros poorer
Número
Secció
Paraules clau:
estafa nigeriana, Facebook, advertència, diners, Internet
Publicat
Resum
Aquest article estudia un cas d’estafa nigeriana experimentat de primera mà pel seu autor. El dimarts 10 de juliol de 2018 va rebre una sol·licitud d’amistat a Facebook d’algú anomenat Robert Batterman, aparentment un advocat gran de Londres. No coneixia l’home, però va veure que Batterman també era amic de dos dels seus amics de Facebook holandesos de confiança en aquell moment, així que li va semblar bé i va acceptar la sol·licitud d’amistat. Més tard, va rebre un missatge a través de Messenger d’aquest Batterman en neerlandès parlant sobre «alguna cosa important per parlar amb tu».
Un amic holandès de Facebook va rebre un missatge semblant, però ara sobre «el difunt Alain Schaap». Tots dos es van adonar que això devia ser una estafa nigeriana. L’autor va decidir esbrinar més coses sobre aquest advocat britànic i va posar un avís sobre aquesta estafa a Internet l’endemà. Tres setmanes després, va rebre un correu electrònic d’un holandès que li deia que havia vist el seu avís una mica massa tard. Aquest holandès ja havia perdut una quantitat considerable de diners i estava disposat a explicar-li què havia passat.
Descàrregues
Agències de suport
NoCom citar
Llicència
Els autors que publiquen en aquesta revista estan d’acord amb els termes següents:- Els autors conserven els drets d’autoria i atorguen a la revista el dret de primera publicació, amb l’obra disponible simultàniament sota una Llicència d’atribució de Creative Commons que permet compartir l’obra amb tercers, sempre que aquests en reconeguin l’autoria i la publicació inicial en aquesta revista.
- Els autors són lliures de fer acords contractuals addicionals independents per a la distribució no exclusiva de la versió de l’obra publicada a la revista (com ara la publicació en un repositori institucional o en un llibre), sempre que se’n reconegui la publicació inicial en aquesta revista.
- S’encoratja els autors a publicar la seva obra en línia (en repositoris institucionals o a la seva pàgina web, per exemple) abans i durant el procés de tramesa, amb l’objectiu d’aconseguir intercanvis productius i fer que l’obra obtingui més citacions (vegeu The Effect of Open Access, en anglès).
Referències
CUKIER, Wendy L.; Eva J. NESSELROTH; Susan CODY (2007): “Genre, narrative and the ‘Nigerian Letter’ in electronic mail’”. In Proceedings of the 40th Hawaii International Conference on System Sciences, p. 1-10. <https://www.researchgate.net/publication/224686826_Genre_Narrative_and_the_Nigerian_Letter_in_Electronic_Mail> [last access July 7, 2021]
DYRUD, Marilyn A. (2005): “‘I brought you a good news’: An analysis of Nigerian 419 Letters”. In Proceedings of the 2005 Association for Business Communication Annual Convention, p. 1-11. <https://www.researchgate.net/profile/Marilyn_Dyrud/publication/239589583_I_Brought_You_A_Good_News_An_Analysis_of_Nigerian_419_Letters/links/00463534d4f5393f9d000000.pdf> [last access July 7, 2021]
KICH, Martin (2005): “A rhetorical analysis of fund-transfer-scam solicitations”. Cercles núm. 14: 129-142. <http://www.cerclescom/n14/kich.pdf> [last access July 7, 2021]
SCHAFFER, Deborah (2012): “The language of scam spams: linguistic features of ‘Nigerian fraud’ e-mails”. ETC, April: 157-179. <https://www.researchgate.net/profile/Deborah_Schaffer/publication/306079353_The_Language_of_Scam_Spams_Linguistic_Features_of_’Nigerian_Fraud’_E-mails/links/57ae301b08aeb2cf17bdbd9c/The-Language-of-Scam-Spams-Linguistic-Features-of-Nigerian-Fraud-E-mails.pdf> [last access July 7, 2021]
SMITH, Andrew (2009): “Nigerian scam e-mails and the charms of capital”. Cultural Studies núm. 23, 1: 27-47. <http://eprints.gla.ac.uk/6581/1/6581.pdf> [last access July 7, 2021]