La formació del pensament crític de l'alumnat de 4t d'ESO a partir de l'anàlisi dels seus relats sobre la crisi econòmica

Autors/ores

  • Mercè Andreu i Rosés Professora de secundària i professora vinculada a la Universitat Autònoma de Barcelona
  • Antoni Santisteban Fernández Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura, i de les Ciències Socials https://orcid.org/0000-0001-7978-5186

DOI:

https://doi.org/10.17345/comeduc202279-100

Paraules clau:

Pensament crític, relat, problema social rellevant, crisi econòmica

Resum

En aquest article es presenten els resultats d’una investigació al voltant de la formació del pensament crític de l’alumnat de quart d’ESO, a partir de l’anàlisi dels seus relats sobre un problema social rellevant: la crisi econòmica de 2008. Volem saber quins elements o variables poden influir en la conformació d’aquest pensament social. Aquesta investigació pretén aportar coneixement per contribuir a una pràctica innovadora en l’ensenyament de les ciències socials, una pràctica basada en el treball amb qüestions socialment vives, per a la formació del pensament crític de l’alumnat, per al desenvolupament de la seva consciència ciutadana, per educar nois i noies compromesos i participatius, implicats en la millora de la societat, a partir de la seva acció social en el context que els ha tocat viure.

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.

Descàrregues

Publicades

16-12-2022

Com citar

Andreu i Rosés, M., & Santisteban Fernández, A. (2022). La formació del pensament crític de l’alumnat de 4t d’ESO a partir de l’anàlisi dels seus relats sobre la crisi econòmica. Comunicació Educativa, (35), 79–100. https://doi.org/10.17345/comeduc202279-100

Número

Secció

Articles