Ensenyar història amb la contemporaneïtat. Un estudi de cas a l’ESO

Número

Secció

Articles

Autors/ores

  • Joan Llusà i Serra Universitat Autònoma de Barcelona

Paraules clau:

contemporaneïtat, simultaneïtat, temps històric, història comprensiva, operadors temporals

Publicat

22-02-2016

Resum

En aquest article es presenten alguns dels resultats de la investigació portada a terme en el marc de la meva tesi doctoral, Ensenyar història des de la contemporaneïtat. Estudi de cas sobre la construcció i aplicació del concepte contemporaneïtat a l’ESO, dirigida pel Dr. Joan Pagès i presentada al juny d’enguany. El procés d’investigació desenvolupat m’ha permès obtenir informació sobre com es produeix el procés de construcció de la temporalitat en general i de l’operador contemporaneïtat en particular, alhora que presenta la possibilitat d’ensenyar una història comprensiva i funcional a partir del treball sistemàtic amb el temps històric i, molt especialment, amb un dels seus conceptes estructuradors: la contemporaneïtat.

Descàrregues

Agències de suport

No

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.

Com citar

Ensenyar història amb la contemporaneïtat. Un estudi de cas a l’ESO. (2016). Comunicació Educativa, 28, 21-25. https://doi.org/10.17345/comeduc201521-25

Articles similars

1-10 de 114

També podeu iniciar una cerca avançada per similitud per a aquest article.

Trameses

Si voleu publicar en alguna de les nostres capçaleres, cal que us poseu en contacte amb cada revista mitjançant el vostre correu electrònic.

Saber més

Fer una tramesa

Desenvolupat per

Darreres publicacions

Paraules clau