Ensenyar història amb la contemporaneïtat. Un estudi de cas a l’ESO

Autors/ores

  • Joan Llusà i Serra Universitat Autònoma de Barcelona

DOI:

https://doi.org/10.17345/comeduc201521-25

Paraules clau:

contemporaneïtat, simultaneïtat, temps històric, història comprensiva, operadors temporals

Resum

En aquest article es presenten alguns dels resultats de la investigació portada a terme en el marc de la meva tesi doctoral, Ensenyar història des de la contemporaneïtat. Estudi de cas sobre la construcció i aplicació del concepte contemporaneïtat a l’ESO, dirigida pel Dr. Joan Pagès i presentada al juny d’enguany. El procés d’investigació desenvolupat m’ha permès obtenir informació sobre com es produeix el procés de construcció de la temporalitat en general i de l’operador contemporaneïtat en particular, alhora que presenta la possibilitat d’ensenyar una història comprensiva i funcional a partir del treball sistemàtic amb el temps històric i, molt especialment, amb un dels seus conceptes estructuradors: la contemporaneïtat.

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.

Descàrregues

Publicades

22-02-2016

Com citar

Llusà i Serra, J. (2016). Ensenyar història amb la contemporaneïtat. Un estudi de cas a l’ESO. Comunicació Educativa, (28), 21–25. https://doi.org/10.17345/comeduc201521-25

Número

Secció

Articles