La inhibició intel·lectual i les seves manifestacions a l'escola: una il·lustració clínica
DOI:
https://doi.org/10.17345/comeduc199932-35Paraules clau:
intel·ligència, WISC, familia, rendiment acadèmicResum
La Laia és un més d’aquells alumnes que ens trobem a les aules amb un fracàs escolar que no està correlacionat amb el seu nivell intel·lectual. Aquest article ens mostra la forma d’entendre un diagnòstic i les possibilitats d’intervenció en casos com aquest.El més preocupant del tema és com detectar el que realment els passa a aquests subjectes. No és suficient passar una prova estandaritzada d’intel·ligència i treure’n conclusions en funció dels resultats numèrics. Es fa
imprescindible una interpretació clínica d’aquests, refrendada, a més a més, per entrevistes amb els pares i el subjecte, perquè en una primera impressió no hi hauria, ni al Wisc, ni als gráfics, elements que ens permetessin pensar en aspectes psicopatològics d’aquesta nena.
Descàrregues
Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.
Descàrregues
Publicades
15-02-2015
Com citar
Hierro, M. D., & Tomàs, I. (2015). La inhibició intel·lectual i les seves manifestacions a l’escola: una il·lustració clínica. Comunicació Educativa, (12), 32–35. https://doi.org/10.17345/comeduc199932-35
Número
Secció
Articles
Llicència
The journal Comunicació Educativa is published under a Creative Commons licence.