La inhibició intel·lectual i les seves manifestacions a l'escola: una il·lustració clínica

Autors/ores

  • M. Dolores Hierro
  • Inés Tomàs

DOI:

https://doi.org/10.17345/comeduc199932-35

Paraules clau:

intel·ligència, WISC, familia, rendiment acadèmic

Resum

La Laia és un més d’aquells alumnes que ens trobem a les aules amb un fracàs escolar que no està correlacionat amb el seu nivell intel·lectual. Aquest article ens mostra la forma d’entendre un diagnòstic i les possibilitats d’intervenció en casos com aquest.
El més preocupant del tema és com detectar el que realment els passa a aquests subjectes. No és suficient passar una prova estandaritzada d’intel·ligència i treure’n conclusions en funció dels resultats numèrics. Es fa
imprescindible una interpretació clínica d’aquests, refrendada, a més a més, per entrevistes amb els pares i el subjecte, perquè en una primera impressió no hi hauria, ni al Wisc, ni als gráfics, elements que ens permetessin pensar en aspectes psicopatològics d’aquesta nena.

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.

Descàrregues

Publicades

15-02-2015

Com citar

Hierro, M. D., & Tomàs, I. (2015). La inhibició intel·lectual i les seves manifestacions a l’escola: una il·lustració clínica. Comunicació Educativa, (12), 32–35. https://doi.org/10.17345/comeduc199932-35

Número

Secció

Articles