El repte de la intermedialitat a l’aula (en un entorn multimèdia)

Autors/ores

  • Mariona Masgrau Juanola Universitat de Girona

DOI:

https://doi.org/10.17345/comeduc201142-49

Paraules clau:

intermedialitat, didàctica de la llengua, didàctica de les arts

Resum

L’article advoca per la necessitat d’apostar per una didàctica integrada dels llenguatges —verbal, visual, musical— a l’hora de potenciar la competència comunicativa, i sobretot en l’ensenyament i aprenentatge de les arts. Aquesta és, sens dubte, una exigència de les formes de comunicació actuals, que ens faciliten les noves tecnologies i que són cada cop més intermèdies: ens possibiliten hibridar llenguatges i afegir més potencial i complexitat als missatges. Abordar la intermedialitat a les aules, això no obstant, no és un repte senzill, ja que demana trencar amb unes estratègies i uns procediments molt arrelats, tant per part dels alumnes com dels professors. La nostra investigació planteja algunes d’aquestes dificultats, mitjançant l’anàlisi de dues seqü.ncies didàctiques entorn d’una forma poètica d’essència intermèdia: la poesia visual.

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.

Descàrregues

Publicades

30-04-2011

Com citar

Masgrau Juanola, M. (2011). El repte de la intermedialitat a l’aula (en un entorn multimèdia). Comunicació Educativa, (24), 42–49. https://doi.org/10.17345/comeduc201142-49

Número

Secció

Articles