Posem l’art en joc? Propostes per treballar els jocs populars i tradicionals a partir de la pintura i el gravat
Número
Secció
Articles
Paraules clau:
Art, Joc tradicional, Patrimoni lúdic, Valors (diversitat, inclusió, respecte, tolerància).
Publicat
01-01-2010
Resum
Pieter Bruegel, Guillaume Le Bé; Jacques Stella; Claudinne Bouzonnet i Francisco de Goya tenen en comú, a banda de ser artistes, haver realitzat significatives obres tenint el joc com a tema central. L’anàlisi d’aquestes pintures, gravats i tapissos ens ofereix un ampli i ric ventall iconogràfic de jocs i joguines, representatiu del patrimoni lúdic dels darrers cinc segles. A continuació trobareu un seguit d’experiències sovint interdisciplinàries, fàcilment aplicables a qualsevol nivell o cicle, que intenten fer que l’aprenentatge resulti realment significatiu i proper, fent que el joc i l’educació física vehiculin una varietat d’activitats que potenciïn el coneixement de la realitat pròpia i el descobriment del patrimoni lúdic col·lectiu.Descàrregues
Agències de suport
NoLlicència
The journal Comunicació Educativa is published under a Creative Commons licence.
Descàrregues
Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.
Com citar
Posem l’art en joc? Propostes per treballar els jocs populars i tradicionals a partir de la pintura i el gravat. (2010). Comunicació Educativa, 23, 51-57. https://doi.org/10.17345/comeduc201051-57