Posem l’art en joc? Propostes per treballar els jocs populars i tradicionals a partir de la pintura i el gravat

Autors/ores

  • Biel Pubill

DOI:

https://doi.org/10.17345/comeduc201051-57

Paraules clau:

Art, Joc tradicional, Patrimoni lúdic, Valors (diversitat, inclusió, respecte, tolerància).

Resum

Pieter Bruegel, Guillaume Le Bé; Jacques Stella; Claudinne Bouzonnet i Francisco de Goya tenen en comú, a banda de ser artistes, haver realitzat significatives obres tenint el joc com a tema central. L’anàlisi d’aquestes pintures, gravats i tapissos ens ofereix un ampli i ric ventall iconogràfic de jocs i joguines, representatiu del patrimoni lúdic dels darrers cinc segles. A continuació trobareu un seguit d’experiències sovint interdisciplinàries, fàcilment aplicables a qualsevol nivell o cicle, que intenten fer que l’aprenentatge resulti realment significatiu i proper, fent que el joc i l’educació física vehiculin una varietat d’activitats que potenciïn el coneixement de la realitat pròpia i el descobriment del patrimoni lúdic col·lectiu.

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.

Descàrregues

Publicades

01-01-2010

Com citar

Pubill, B. (2010). Posem l’art en joc? Propostes per treballar els jocs populars i tradicionals a partir de la pintura i el gravat. Comunicació Educativa, (23), 51–57. https://doi.org/10.17345/comeduc201051-57

Número

Secció

Articles