Gabriel Ferrater des del cinema: Una aplicació didàctica del llenguatge del cinema a la literatura, a 4t d’ESO

Autors/ores

  • Beatriz Comella

DOI:

https://doi.org/10.17345/comeduc201039-44

Paraules clau:

Didàctica de la Literatura, Cinema i educació, creació visual a l’educació secundària.

Resum

L’article aborda l’ús del cinema com a eina pedagògica a l’ensenyament, a l’ESO i al batxillerat. S’hi recorden les possibilitats didàctiques que aquest llenguatge artístic té, tot considerant com s’ha fet servir, des del plantejament del cinema com a font de documentació sobre èpoques de la història, períodes i autors, fins a la seva aplicació més pràctica: fer una pel·lícula. En aquest sentit, més creatiu, s’exposa una pràctica portada a terme a 4t d’ESO, a l’Institut Gabriel Ferrater de Reus, durant el curs 2007-2008, al voltant de la figura de l’escriptor reusenc. Els alumnes varen desenvolupar tot un seguit d’activitats amb la finalitat de realitzar un treball de creació d’imatges sobre el personatge i la seva obra. Un d’aquests va ser un curtmetratge que dóna una visió sensible i molt interessant de l’escriptor, des del punt de vista de quatre alumnes.

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.

Descàrregues

Publicades

01-01-2010

Com citar

Comella, B. (2010). Gabriel Ferrater des del cinema: Una aplicació didàctica del llenguatge del cinema a la literatura, a 4t d’ESO. Comunicació Educativa, (23), 39–44. https://doi.org/10.17345/comeduc201039-44

Número

Secció

Articles