L'atribució de sentit a l'aprenentatge i l'ensenyança. Parlem de sentiments, emocions i afectes a l'aula

Número

Secció

Articles

Autors/ores

  • Enric Valls

Paraules clau:

Atribució de sentit, Factors sfectiusi relacionals a l’aprenentatge, sentiments, emocions i afectes

Publicat

01-01-2007

Resum

La influència dels factors afectius i relacionals sobre l’aprenentatge ha estat objecte de menor interès en la investigació educativa si es compara, per exemple, amb l’estudi de la contribució de les característiques cognitives. En tot cas, els factors afectius i relacionals han estat més analitzats com a influents en la creació del clima d’aula, de les dinàmiques de grup, per explicar els processos interactius que hi tenen lloc, com a element important en les definicions de bon professor o d’alumne ideal, però menys en la mesura que afecten directament els aprenentatges. Sigui com sigui, l’evidència clara que els factors afectius també condicionen els rendiments i resultats dels aprenentatges escolars –a parvulari i a la universitat!– ha fet que la recerca els hagués de considerar d’alguna manera, sovint, però, diluint-los en temes com la motivació, els estils cognitius, la intel·ligència emocional o altres, i molt freqüentment amb gran confusió terminològica o des de perspectives bastant ateòriques o poc integradores.

Descàrregues

Agències de suport

No

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.

Com citar

L’atribució de sentit a l’aprenentatge i l’ensenyança. Parlem de sentiments, emocions i afectes a l’aula. (2007). Comunicació Educativa, 20, 39-44. https://doi.org/10.17345/comeduc200739-44

Articles similars

1-10 de 385

També podeu iniciar una cerca avançada per similitud per a aquest article.

Trameses

Si voleu publicar en alguna de les nostres capçaleres, cal que us poseu en contacte amb cada revista mitjançant el vostre correu electrònic.

Saber més

Fer una tramesa

Desenvolupat per

Darreres publicacions

Paraules clau