Història, Matemàtiques i realitat

Autors/ores

  • Lourdes Figueiras
  • Jordi Deulofeu

DOI:

https://doi.org/10.17345/comeduc200718-23

Paraules clau:

Didàctica de les Matemàtiques, Història de les Matemàtiques, Formació del Professorat.

Resum

La matemàtica es una disciplina viva en la història dels pobles, al servei de les necessitats humanes i en estreta relació amb la cultura. D’on ve, doncs, la seva imatge popular en el sentit que és una ciència distant, que no té la calidesa que transmeten altres ciències humanes? Potser hi ha dues matemàtiques? Per què un llibre de text que a la seva introducció comença parlant d’homes i dones que mesuren un camp al pas dels bous continua immediatament amb abstraccions difícils de comprendre? Per a què serveixen, finalment, les matemàtiques que s’aprenen a l’escola?

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.

Descàrregues

Publicades

2007-01-01

Com citar

Figueiras, L., & Deulofeu, J. (2007). Història, Matemàtiques i realitat. Comunicació Educativa, (20), 18–23. https://doi.org/10.17345/comeduc200718-23

Número

Secció

Articles