La fotografia històrica com a mitjà per aprendre

Autors/ores

  • Antoni Gavaldà
  • Josep Casanovas
  • Albert Macaya
  • M. Àngels Ollé
  • Agustí Salvat

DOI:

https://doi.org/10.17345/comeduc20074-12

Paraules clau:

Fotografia, Educació Primària.

Resum

La fotografia pot i ha d’ajudar a incorporar-se a una pràctica reflexiva. I per què la fotografia? Doncs perquè és un material que a cada casa hi és present i pot entrar a l’escola de la mà dels alumnes; perquè pot servir per a fixar l’interès en allò que s’està treballant; perquè fa que l’alumne participi d’un projecte d’una forma més activa; perquè es pot reproduir, a la mida que vulguem, per un mòdic preu i posar-la a l’abast del conjunt dels alumnes de la classe; perquè el saber de l’entorn exterior, fixat en aquesta fotografia única, implica que l’alumne vegi i entengui que hi ha una relació amb el saber transmès del llibres des de la ciència; perquè la varietat de possibles situacions a partir de diverses fotografies enriquirà el ventall de reflexió a l’entorn del concepte treballat; i finalment perquè l’alumne trobarà sentit al saber escolar al comprendre que els sabers de les disciplines no són compartiments tancats, i que la relació entre elles és del tot essencial.

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.

Descàrregues

Publicades

01-01-2007

Com citar

Gavaldà, A., Casanovas, J., Macaya, A., Ollé, M. Àngels, & Salvat, A. (2007). La fotografia històrica com a mitjà per aprendre. Comunicació Educativa, (20), 4–12. https://doi.org/10.17345/comeduc20074-12

Número

Secció

Articles