Efecte de l’ús de la plataforma Google Classroom en el rendiment acadèmic en l'assignatura de Geografia i Història de 3r d'ESO

Número

Secció

Articles

Autors/ores

  • Abraham Guillén Villar Institut d'Estudis Penedesencs

Paraules clau:

Google Classroom, aprenentatge, TIC, coneixement, rendiment

Publicat

31-12-2021 — Actualitzat el 17-02-2022

Resum

En aquesta recerca quantitativa s’ha estudiat si l’aplicació Google Classroom pot ajudar els alumnes a assolir una millora significativa en el rendiment acadèmic. Hi han participat 44 alumnes de 3r d’ESO de l’Institut Ramon Barbat de Vila-seca, dividits en dos grups. Un grup feia servir aquest recurs, mentre que l’altre actuava com a grup control. Tots dos grups van fer dos exàmens iguals; un abans d’iniciar les sessions didàctiques (pretest) i l’altre un cop finalitzades les sis sessions (posttest). La unitat didàctica aplicada va ser la mateixa per als dos grups, així com la quantitat de sessions. Les activitats foren les mateixes, amb algunes variacions en l’aplicació degut a la naturalesa del recurs en estudi. Per determinar si hi ha diferències significatives en el resultat final (posttest) s’ha utilitzat el test estadístic ANCOVA, emprant el resultat del pretest com a covariable. No s’han detectat diferències significatives entre els dos grups amb relació al posttest, fet que indica que el recurs Google Classroom no ha aportat cap millora significativa en l’aprenentatge. En canvi, sí que s’han vist diferències significatives entre els dos grups amb relació als coneixements previs, després d’analitzar-ho amb un test ANOVA multifactorial. També s’ha observat que tots dos grups han millorat els coneixements significativament després de fer la unitat didàctica. Per comparar les qualificacions del pretest i del posttest en cada grup s’ha fet servir un test t-Student de dades aparellades.

Descàrregues

Agències de suport

No

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.

Com citar

Guillén Villar, A. (2022). Efecte de l’ús de la plataforma Google Classroom en el rendiment acadèmic en l’assignatura de Geografia i Història de 3r d’ESO. Comunicació Educativa, 34, 53-74. https://doi.org/10.17345/comeduc202153-74 (Original work published 2022)

Articles similars

1-10 de 185

També podeu iniciar una cerca avançada per similitud per a aquest article.

Trameses

Si voleu publicar en alguna de les nostres capçaleres, cal que us poseu en contacte amb cada revista mitjançant el vostre correu electrònic.

Saber més

Metrics

595
268
863

Fer una tramesa

Desenvolupat per

Darreres publicacions

Paraules clau