Necessitat de poesia en l'educació
DOI:
https://doi.org/10.17345/comeduc2020137-148Paraules clau:
poesia, secundària, didàctica, reflexió, aprenentatge de la llengua.Resum
Aquesta proposta d’introducció de la poesia a l'aula sorgeix des de l'experiència pràctica a les aules de secundària de l'Institut Els Alfacs (La Ràpita, Montsià) i amb el ferm convenciment que la lectura i el treball del text poètic han de permetre l’aprenentatge de la llengua i la reflexió sobre què es diu, com es diu i què s'intueix, per tal de dialogar amb el propi text. En aquest article es planteja un retorn a la poesia i no veure-la (com proposa el currículum) com un gènere més o com una proposta estètica posada en valor.
En aquest sentit, es fa una aposta a través d'activitats que juguen amb materials poètics d'autors com Montserrat Abelló o Màrius Torres, amb versos i estrofes que il·lustren aquest poder captivador i didàctic de la poesia, per incloure aquesta en l'educació i fugint de l’experiència lectora traumàtica quan ens retrobem amb un text poètic. Les tasques proposades són múltiples i també interdisciplinàries quan volem incloure l'art poètica en el nostre programa.
Descàrregues
Descàrregues
Publicades
Com citar
Número
Secció
Llicència
The journal Comunicació Educativa is published under a Creative Commons licence.