Necessitat de poesia en l'educació

Número

Secció

Articles

Autors/ores

  • Carme Cruelles Rosales Escriptora i professora de l’INS Els Alfacs

Paraules clau:

poesia, secundària, didàctica, reflexió, aprenentatge de la llengua.

Publicat

09-11-2020

Resum

Aquesta proposta d’introducció de la poesia a l'aula sorgeix des de l'experiència pràctica a les aules de secundària de l'Institut Els Alfacs (La Ràpita, Montsià) i amb el ferm convenciment que la lectura i el treball del text poètic han de permetre l’aprenentatge de la llengua i la reflexió sobre què es diu, com es diu i què s'intueix, per tal de dialogar amb el propi text. En aquest article es planteja un retorn a la poesia i no veure-la (com proposa el currículum) com un gènere més o com una proposta estètica posada en valor.

En aquest sentit, es fa una aposta a través d'activitats que juguen amb materials poètics d'autors com Montserrat Abelló o Màrius Torres, amb versos i estrofes que il·lustren aquest poder captivador i didàctic de la poesia, per incloure aquesta en l'educació i fugint de l’experiència lectora traumàtica quan ens retrobem amb un text poètic. Les tasques proposades són múltiples i també interdisciplinàries quan volem incloure l'art poètica en el nostre programa.

Descàrregues

Agències de suport

No

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.

Com citar

Cruelles Rosales, C. (2020). Necessitat de poesia en l’educació. Comunicació Educativa, 33, 137-148. https://doi.org/10.17345/comeduc2020137-148 (Original work published 2021)

Articles similars

1-10 de 497

També podeu iniciar una cerca avançada per similitud per a aquest article.

Trameses

Si voleu publicar en alguna de les nostres capçaleres, cal que us poseu en contacte amb cada revista mitjançant el vostre correu electrònic.

Saber més

Metrics

348
182
530

Fer una tramesa

Desenvolupat per

Darreres publicacions

Paraules clau