L’avaluació formativa, una realitat o un llarg camí en construcció? Un estudi de cas

Número

Secció

Articles

Autors/ores

  • Judit Fernández Ortiz

Paraules clau:

Educació primària, avaluació formativa, avaluació formadora, competències, funcionalitats de l’avaluació, aplicació.

Publicat

18-11-2019

Resum

La nova visió de l’educació, centrada en competències, demana que es repensin els processos d’ensenyament-aprenentatge i el sistema d’avaluació. Per tant, el que s’imposa ara és l’avaluació per competències, una modalitat d’avaluació que es focalitza en el procés i els resultats de l’aprenentatge i que recau en l’alumnat (avaluació formadora) i el professorat (avaluació formativa).

La recerca que es du a terme se centra en l’avaluació formativa i proposa analitzar si a les escoles a les quals s’ha demanat col·laboració s’està aplicant el nou model d’avaluació que estableix la normativa vigent. L’anàlisi de resultats ha permès concloure que en les escoles de la mostra investigada s’observen grans diferències pel que fa al coneixement i l’aplicació de la nova normativa d’avaluació.

Descàrregues

Agències de suport

No

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.

Com citar

Fernández Ortiz, J. (2019). L’avaluació formativa, una realitat o un llarg camí en construcció? Un estudi de cas. Comunicació Educativa, 32, 71-86. https://doi.org/10.17345/comeduc3271-86 (Original work published 2021)

Articles similars

1-10 de 445

També podeu iniciar una cerca avançada per similitud per a aquest article.

Trameses

Si voleu publicar en alguna de les nostres capçaleres, cal que us poseu en contacte amb cada revista mitjançant el vostre correu electrònic.

Saber més

Metrics

417
156
573

Fer una tramesa

Desenvolupat per

Darreres publicacions

Paraules clau