La psicomotricitat a l’aire lliure. Comparació de dues experiències en contextos diferents: Noruega i catalunya

Autors/ores

  • Marta Pérez Arellano Universitat Autònoma de Barcelona
  • Xavi Forcadell Drago Universitat Autònoma de Barcelona

DOI:

https://doi.org/10.17345/comeduc3225-38

Paraules clau:

Psicomotricitat, joc espontani, cos, moviment, globalitat, desenvolupament psicomotriu, joc a l’aire lliure.

Resum

Segons Fjortoff (2001), els espais de joc naturals, dinàmics i amb terreny desigual aporten més reptes i versatilitat de moviments i ofereixen, així, un millor desenvolupament motor per als infants. Aquest article s’endinsa en el treball psicomotriu en l’espai exterior durant l’etapa de l’educació infantil mitjançant una comparativa metodològica entre dues realitats diferents: una escola bressol (barnehage) de Noruega i tres centres d’educació infantil de Catalunya. L’anàlisi dels resultats obtinguts permet establir relacions de semblança i diferència significatives que promouen la reflexió i la revisió sobre la pròpia pràctica.

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.

Descàrregues

Publicades

18-01-2021

Com citar

Pérez Arellano, M., & Forcadell Drago, X. (2019). La psicomotricitat a l’aire lliure. Comparació de dues experiències en contextos diferents: Noruega i catalunya. Comunicació Educativa, (32), 25–38. https://doi.org/10.17345/comeduc3225-38 (Original work published January 18, 2021)

Número

Secció

Articles