Alguns reptes actuals en la funció del mestre

Número

Secció

Articles

Autors/ores

  • Jacky Verrier

Paraules clau:

Didàctica de la Llengua i la Literatura, Renovació Pedagògica.

Publicat

17-02-2014

Resum

Quan el pedagog P. Meirieu, en el seu llibre: Aprendre…sí, però com? (1992) diu que “Tots podem aprendre sempre i a tot arreu, que l’aprenentatge no es limita als llocs assignats” posa de manifest un fet que podem resumir així: Enfront de l’aprenentatge al’escola –formació intramurs– hi ha l’aprenentatge extraescolar –formació extramurs–. L’entorn i la societat han creat les seves pròpies fonts de difusió del coneixement, que poden portar, a curt o a llarg termini, a privar l’escola del monopoli de la difusió del coneixement, de la formació i del saber i, a més a més, dels seus rituals tradicionals en la transmissió del saber (grup classe, lentitud necessària, metòdica i gradual de la presentació dels continguts, complicitat del grup basada en la convivència diària…).

Descàrregues

Agències de suport

No

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.

Com citar

Alguns reptes actuals en la funció del mestre. (2014). Comunicació Educativa, 10, 19-20. https://doi.org/10.17345/comeduc199719-20

Articles similars

1-10 de 485

També podeu iniciar una cerca avançada per similitud per a aquest article.

Trameses

Si voleu publicar en alguna de les nostres capçaleres, cal que us poseu en contacte amb cada revista mitjançant el vostre correu electrònic.

Saber més

Fer una tramesa

Desenvolupat per

Darreres publicacions

Paraules clau