Accions musicals per millorar els hàbits lectors a l’ESO

Autors/ores

  • M. Consuelo Garví Ruiz IES Pompeu Fabra
  • José Gustems Carnicer Universitat de Barcelona
  • M. Alba Ambròs Pallarès Universitat de Barcelona

DOI:

https://doi.org/10.17345/comeduc201725-35

Paraules clau:

Hàbits lectors, educació musical, interdisciplinarietat, música i llenguatge, competència lectora

Resum

El nivell de comprensió lectora entre els estudiants de l’ESO al nostre país és especialment baix, com es constata a partir dels resultats de l’informe PISA i d’altres proves de rendiment acadèmic establertes per l’Administració. Moltes investigacions interdisciplinàries vinculen aspectes musicals amb l’aprenentatge de les llengües i amb les habilitats per a la lectura en educació primària i secundària i posen en relleu el gran poder formatiu, socialitzador, mnemònic, motivacional i emocional de la música en aquestes edats. El poder emocional de la música permet la creació d’ambients sonors proclius a la lectura. La revisió bibliogràfica d’aquestes aportacions apunta possibilitats per investigar com la motivació a la lectura és un dels aspectes fonamentals que es pot propiciar des de l’educació musical a secundària.

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.

Descàrregues

Publicades

24-03-2020

Com citar

Garví Ruiz, M. C., Gustems Carnicer, J., & Ambròs Pallarès, M. A. (2017). Accions musicals per millorar els hàbits lectors a l’ESO. Comunicació Educativa, (30), 25–35. https://doi.org/10.17345/comeduc201725-35 (Original work published March 24, 2020)

Número

Secció

Articles