Accions musicals per millorar els hàbits lectors a l’ESO

Número

Secció

Articles

Autors/ores

  • M. Consuelo Garví Ruiz IES Pompeu Fabra
  • José Gustems Carnicer Universitat de Barcelona
  • M. Alba Ambròs Pallarès Universitat de Barcelona

Paraules clau:

Hàbits lectors, educació musical, interdisciplinarietat, música i llenguatge, competència lectora

Publicat

10-12-2017

Resum

El nivell de comprensió lectora entre els estudiants de l’ESO al nostre país és especialment baix, com es constata a partir dels resultats de l’informe PISA i d’altres proves de rendiment acadèmic establertes per l’Administració. Moltes investigacions interdisciplinàries vinculen aspectes musicals amb l’aprenentatge de les llengües i amb les habilitats per a la lectura en educació primària i secundària i posen en relleu el gran poder formatiu, socialitzador, mnemònic, motivacional i emocional de la música en aquestes edats. El poder emocional de la música permet la creació d’ambients sonors proclius a la lectura. La revisió bibliogràfica d’aquestes aportacions apunta possibilitats per investigar com la motivació a la lectura és un dels aspectes fonamentals que es pot propiciar des de l’educació musical a secundària.

Descàrregues

Agències de suport

No

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.

Com citar

Accions musicals per millorar els hàbits lectors a l’ESO. (2017). Comunicació Educativa, 30, 25-35. https://doi.org/10.17345/comeduc201725-35 (Original work published 2020)

Articles similars

1-10 de 259

També podeu iniciar una cerca avançada per similitud per a aquest article.

Trameses

Si voleu publicar en alguna de les nostres capçaleres, cal que us poseu en contacte amb cada revista mitjançant el vostre correu electrònic.

Saber més

Fer una tramesa

Desenvolupat per

Darreres publicacions

Paraules clau