Accions musicals per millorar els hàbits lectors a l’ESO
Número
Secció
Paraules clau:
Hàbits lectors, educació musical, interdisciplinarietat, música i llenguatge, competència lectora
Publicat
Resum
El nivell de comprensió lectora entre els estudiants de l’ESO al nostre país és especialment baix, com es constata a partir dels resultats de l’informe PISA i d’altres proves de rendiment acadèmic establertes per l’Administració. Moltes investigacions interdisciplinàries vinculen aspectes musicals amb l’aprenentatge de les llengües i amb les habilitats per a la lectura en educació primària i secundària i posen en relleu el gran poder formatiu, socialitzador, mnemònic, motivacional i emocional de la música en aquestes edats. El poder emocional de la música permet la creació d’ambients sonors proclius a la lectura. La revisió bibliogràfica d’aquestes aportacions apunta possibilitats per investigar com la motivació a la lectura és un dels aspectes fonamentals que es pot propiciar des de l’educació musical a secundària.
Descàrregues
Agències de suport
NoLlicència
The journal Comunicació Educativa is published under a Creative Commons licence.