La reforma del sistema educatiu

Autors/ores

  • Joan Josep Tomàs

DOI:

https://doi.org/10.17345/comeduc199625-26

Paraules clau:

LOGSE, Reforma del Sistema Educatiu, Educació Secundària Obligatòria.

Resum

Una de les impressions més genèriques que podríem treure d’una primera lectura superficial del text del sistema LOGSE, altrament conegut com la Reforma del Sistema Educatiu, podria ser que es tracta d’un sistema pedagògic “a la carta”. Si la nostra lectura es més interessada, descobrirem que, a grans trets, la “nova” estructura del sistema es basa fonamentalment en tres grans eixos: allarga l’ensenyament obligatori fins als 16 anys, és un sistema globalitzador, i disposa que el currículum sigui flexible i obert. Cal recordar que, fins ara, no hi havia connexió legal directa entre el món de l’ensenyament i el mon productiu. Tractant de fer una immersió en el terme “a la carta”, podríem entrar en l’anàlisi que determina la qualitat, prestigi, solvència i, el que és més important, la credibilitat del nou sistema.

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.

Descàrregues

Publicades

16-02-2014

Com citar

Tomàs, J. J. (2014). La reforma del sistema educatiu. Comunicació Educativa, (9), 25–26. https://doi.org/10.17345/comeduc199625-26

Número

Secció

Articles