Juguem amb l’aigua. Una unitat de programació a l’Educació Infantil
Número
Secció
Articles
Paraules clau:
Didàctica de l’Expressió Corporal, Aigua, Educació Infantil.
Publicat
10-02-2014
Resum
Els nens i nenes de diverses edats manifesten una gran tendència a jugar amb l’aigua. Quan plou i el pati de l’escola és ple de tolls, es mullen, s’hi posen a dins i quant més xops acaben millor s’ho passen. No importa que les sabates i el vestit acabin fets un fàstic; l’objectiu és passar-ho bé. Aquest magnetisme que l’aigua exerceix sobre l’infant es pot aprofitar per a conèixer el propi cos, per diferenciar les seves parts i les seves funcions i per desenvolupar les possibilitats perceptives i motores del cos. El coneixement del medi extern o intern neix de la interpretació dels missatges que provenen dels diferents receptors sensorials distribuïts per tot el cos. Així, una educació sensorial correcta i sistemàtica serà la clau per a poder conèixer el propi cos i dominar-lo de forma progressiva, i també per poder establir les relacions necessàries amb l’espai que ens envolta i amb els objectes i persones que hi ha en aquest espai. En aquesta unitat de programació es pretén que els nens i les nenes experimentin amb l’aigua i amb el seu cos bàsicament a nivell sensorial, incidint en el treball dels sentits de la vista i el tacte.Descàrregues
Agències de suport
NoLlicència
The journal Comunicació Educativa is published under a Creative Commons licence.
Descàrregues
Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.
Com citar
Juguem amb l’aigua. Una unitat de programació a l’Educació Infantil. (2014). Comunicació Educativa, 8, 48-50. https://doi.org/10.17345/comeduc199548-50