Els mestres i la formació dels mestres

Autors/ores

  • M. Àngels Ollé
  • M. Dolors Roigé

DOI:

https://doi.org/10.17345/comeduc19944-5

Paraules clau:

Formació dels mestres, Plans d’Estudi, Pràcticum.

Resum

Les pràctiques són una preparació per a fer de mestre, que es fa a través d’una anàlisi profunda de la realitat escolar, l’observació directa, la planificació d’un contingut i la intervenció didàctica a l’aula. És evident, doncs, que els mestres tenen un paper molt important en la formació dels seus futurs companys, un paper insubstituïble. Però el fet de col·laborar en aquesta tasca formativa dels estudiants, a què obliga a l’escola que els acull? A una nova feina per a un mestre de l’equip, tutor o responsable dels practicants; a fer raonaments, explicacions, aclariments per part del mestre de l’aula, en un horari inexistent; a un altre control que ha de portar el cap d’estudis; a una responsabilitat més per al director. I tots sabem que les contraprestacions són en aquest cas inexistents: ni més personal, ni més materials, ni més prestigi reben les escoles que entenen bé la seva reponsabilitat en la formació dels mestres.

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.

Descàrregues

Publicades

2014-01-18

Com citar

Ollé, M. Àngels, & Roigé, M. D. (2014). Els mestres i la formació dels mestres. Comunicació Educativa, (7), 4–5. https://doi.org/10.17345/comeduc19944-5

Número

Secció

Articles