Fer Matemàtiques

Autors/ores

  • Luisa Girondo

DOI:

https://doi.org/10.17345/comeduc199356-57

Paraules clau:

Didàctica de les Matemàtiques, Educació Primària, Educació Secundària.

Resum

El títol del llibre de Roser Codina, Jesús Enfedaque, Pere Mumbru i Lluís Segarra Fer Matemàtiques apunta cap a un plantejament del que ha de ser el treball de l'àrea als primers nivells, i cal entedre aquests primers nivells com aquells en què es desenvolupa l'habilitat de "pensar matemàticament". Ara que estem en temps de reformes esperem que entre els 6 i els 16 anys s'aconsegueixi aquest propòsit. La psicologia cognitiva ens diu que cada individu ha de construir el seu coneixement i també que aquesta construcció és possible a través d'un procés que va des de l'experimentació i el tempteig a l'adquisició d'estructures cada vegada més abstractes i interrelacionades que arriben a funcionar sense la necessitat del concret. Davant d'això veiem que la Didàctica de la Matemàtica no pot ser altra en aquests moments que aquella que apunta cap a ''fer matemàtiques", D'aquí l'encert que trobem en el nom del llibre i del que espero que el lector derivi la mateixa conclusió. Cal fer matemàtiques a la classe i cal fer-les d'una determinada manera.

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.

Descàrregues

Publicades

10-01-2014

Com citar

Girondo, L. (2014). Fer Matemàtiques. Comunicació Educativa, (6), 56–57. https://doi.org/10.17345/comeduc199356-57

Número

Secció

Articles

Articles més llegits del mateix autor/a

1 2 3 > >>