Fer Matemàtiques

Número

Secció

Articles

Autors/ores

  • Luisa Girondo

Paraules clau:

Didàctica de les Matemàtiques, Educació Primària, Educació Secundària.

Publicat

10-01-2014

Resum

El títol del llibre de Roser Codina, Jesús Enfedaque, Pere Mumbru i Lluís Segarra Fer Matemàtiques apunta cap a un plantejament del que ha de ser el treball de l'àrea als primers nivells, i cal entedre aquests primers nivells com aquells en què es desenvolupa l'habilitat de "pensar matemàticament". Ara que estem en temps de reformes esperem que entre els 6 i els 16 anys s'aconsegueixi aquest propòsit. La psicologia cognitiva ens diu que cada individu ha de construir el seu coneixement i també que aquesta construcció és possible a través d'un procés que va des de l'experimentació i el tempteig a l'adquisició d'estructures cada vegada més abstractes i interrelacionades que arriben a funcionar sense la necessitat del concret. Davant d'això veiem que la Didàctica de la Matemàtica no pot ser altra en aquests moments que aquella que apunta cap a ''fer matemàtiques", D'aquí l'encert que trobem en el nom del llibre i del que espero que el lector derivi la mateixa conclusió. Cal fer matemàtiques a la classe i cal fer-les d'una determinada manera.

Descàrregues

Agències de suport

No

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.

Com citar

Girondo, L. (2014). Fer Matemàtiques. Comunicació Educativa, 6, 56-57. https://doi.org/10.17345/comeduc199356-57

Articles similars

1-10 de 510

També podeu iniciar una cerca avançada per similitud per a aquest article.

Articles més llegits del mateix autor/a

1 2 3 > >> 

Trameses

Si voleu publicar en alguna de les nostres capçaleres, cal que us poseu en contacte amb cada revista mitjançant el vostre correu electrònic.

Saber més

Metrics

262
97
359

Fer una tramesa

Desenvolupat per

Darreres publicacions

Paraules clau