La percepció nacional dels alumnes de 12-16 anys davant les eleccions

Autors/ores

  • Antoni Gavaldà

DOI:

https://doi.org/10.17345/comeduc199319-22

Paraules clau:

Didàctica de les Ciències Socials, Educació Secundària, Política.

Resum

Les Ciències Socials d'avui en dia a l'ensenyament primari o al secundari, ben fetes, passen per donar el just, per pair-ho bé i per entendre-ho, i, sobretot, per preparar perquè l'alumne sàpiga buscar per decidir. Tot i així no som encara gaire lluny de classes on el llibre de text és com la "bíblia" per a la religió o "Les ruïnes de Palmira" per a l'anarquia. En l'adequat procés de la classe de Socials, el professor repta l'alumne a prendre decisions, a formular hipòtesis, a dissenyar recorreguts geogràfics, artístics i històrics, a reformular conceptes segons les fonts que es treballen, etc. Donar quantitat és sinònim de fomentar l'erudició, cosa més pròpia de la preparació per a concursos televisius, aspecte en què la majoria d'alumnes -és de suposar, encara que no n'estem segurs del tot-, possiblement, no hi participaran. Preparar per la qualitat és incitar a arrancar a pensar en tots els ordres de la visió social, a participar per poder optar, a decidir sobre aspectes de present i de futur. El camí cap a una millora en els mètodes d'instrucció i d'aprenentatge passa per centrar-se en les condicions sòcio-econòmiques que demanen, promouen i comproven que el pensament actuï.

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.

Descàrregues

Publicades

10-01-2014

Com citar

Gavaldà, A. (2014). La percepció nacional dels alumnes de 12-16 anys davant les eleccions. Comunicació Educativa, (6), 19–22. https://doi.org/10.17345/comeduc199319-22

Número

Secció

Articles

Articles més llegits del mateix autor/a

1 2 3 4 > >>