La literatura i la formació inicial dels mestres

Autors/ores

  • María Herrera

DOI:

https://doi.org/10.17345/comeduc199228-33

Paraules clau:

Formació del Professorat, Didàctica de la Llengua i la Literatura.

Resum

El desprestigi progressiu de les disciplines humanístiques i les necessitats peremptòries de la societat contemporània, que exigeix de la Universitat la formació de professionals cada vegada més qualificats, han fet que, a hores d'ara, es valori l'especialització i el desenvolupament tecnològic molt per damunt dels coneixements culturals i l'exercici de la crítica. Per aquest camí fressat del predomini gairebé exclusiu de la formació tècnica dels universitaris, sembla que es persegueixi només l'ensinistrament de bons productors i millors consumidors, ciutadans conformistes i satisfets, incapaços de pensar. Ben al contrari, una formació humanística -en la qualla literatura representi un paper destacat- s'encamina, necessàriament, a la forja de persones completes, amb capacitat de discerniment per a exercitar la crítica i exercir la seva llibertat.

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.

Descàrregues

Publicades

30-12-2013

Com citar

Herrera, M. (2013). La literatura i la formació inicial dels mestres. Comunicació Educativa, (5), 28–33. https://doi.org/10.17345/comeduc199228-33

Número

Secció

Articles

Articles més llegits del mateix autor/a