Els científics a l'escola primària

Número

Secció

Articles

Autors/ores

  • Agustí Salvat
  • José Sánchez

Paraules clau:

Didàctica de les Ciències Experimentals, Personatges Científics, Educació Primària, Educació Secundària

Publicat

30-12-2013

Resum

Els nens, ja des de petits, estan acostumats a sentir parlar de savis i científics (reals o ficticis) i a veure les seves imatges a les pel·lícules i als còmics. A més a més, a mesura que s'endinsen en l'escolarització obligatòria, els textos de ciències els presenten algunes de les biografies de les figures científiques més rellevants. Per altra part, conèixer alguns dels personatges científics més importants, així com les aportacions tecnològiques valuoses, és un valor cultural que s'ha de seguir potenciant. Davant aquests fets cal reflexionar sobre algunes qüestions: ¿recorden, passat un cert temps, els noms dels científics estudiats? ¿associen el nom amb el personatge? ¿relacionen el nom amb la contribució més important del científic? ¿recorden algun fet característic del científic? Per altra part, atesa l'enorme imaginació i fantasia dels nens, ¿són capaços d'inventar noms de científics? ¿qualifiquen com a científics personatges que tenen poca relació amb la ciència i la tècnica?

Descàrregues

Agències de suport

No

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.

Com citar

Salvat, A., & Sánchez, J. (2013). Els científics a l’escola primària. Comunicació Educativa, 5, 24-27. https://doi.org/10.17345/comeduc199224-27

Articles similars

1-10 de 512

També podeu iniciar una cerca avançada per similitud per a aquest article.

Articles més llegits del mateix autor/a

1 2 3 > >> 

Trameses

Si voleu publicar en alguna de les nostres capçaleres, cal que us poseu en contacte amb cada revista mitjançant el vostre correu electrònic.

Saber més

Metrics

692
373
1065

Fer una tramesa

Desenvolupat per

Darreres publicacions

Paraules clau