Una introducció a la proporcionalitat en forma de taller
DOI:
https://doi.org/10.17345/comeduc199134-35Paraules clau:
Didàctica de les Matemàtiques, Proporcionalitat, Tallers, Experimentació.Resum
Un dels aspectes més problemàtics de l'ensenyament de les Matemàtiques és el de la introducció del concepte de la proporcionalitat. Diem problemàtic, ja que comporta un canvi en l'estructura mental dels nostres alumnes. Fins a l'estudi d'aquest concepte els alumnes han treballat dins del marc d'una estructura additiva, si exceptuem evidentment l'estudi de la multiplicació/divisió i les fraccions (Vergnaud, 1983), i és precisament en aquest moment quan han de fer el canvi cap a la consolidació de l'estructura multiplicativa. Una estructura en la qual hauran de desenvolupar el seu pensament a partir d'aquest moment; això obliga a una introducció clara i entenedora del raonament proporcional.Descàrregues
Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.
Descàrregues
Publicades
08-12-2013
Com citar
Boqueras, R. M., Ferran, J., Gené, M. D., Gilabert, R. M., & Mariné, F. (2013). Una introducció a la proporcionalitat en forma de taller. Comunicació Educativa, (3), 34–35. https://doi.org/10.17345/comeduc199134-35
Número
Secció
Articles
Llicència
The journal Comunicació Educativa is published under a Creative Commons licence.