Una introducció a la proporcionalitat en forma de taller

Autors/ores

  • Rosa M. Boqueras
  • Joan Ferran
  • M. Dolors Gené
  • Robert M. Gilabert
  • Francesc Mariné

DOI:

https://doi.org/10.17345/comeduc199134-35

Paraules clau:

Didàctica de les Matemàtiques, Proporcionalitat, Tallers, Experimentació.

Resum

Un dels aspectes més problemàtics de l'ensenyament de les Matemàtiques és el de la introducció del concepte de la proporcionalitat. Diem problemàtic, ja que comporta un canvi en l'estructura mental dels nostres alumnes. Fins a l'estudi d'aquest concepte els alumnes han treballat dins del marc d'una estructura additiva, si exceptuem evidentment l'estudi de la multiplicació/divisió i les fraccions (Vergnaud, 1983), i és precisament en aquest moment quan han de fer el canvi cap a la consolidació de l'estructura multiplicativa. Una estructura en la qual hauran de desenvolupar el seu pensament a partir d'aquest moment; això obliga a una introducció clara i entenedora del raonament proporcional.

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.

Descàrregues

Publicades

08-12-2013

Com citar

Boqueras, R. M., Ferran, J., Gené, M. D., Gilabert, R. M., & Mariné, F. (2013). Una introducció a la proporcionalitat en forma de taller. Comunicació Educativa, (3), 34–35. https://doi.org/10.17345/comeduc199134-35

Número

Secció

Articles

Articles més llegits del mateix autor/a