La “etnicización” de la interculturalidad en el ámbito de la intervención socioeducativa. Las posiciones sociales del sujeto joven en contextos de diversidad cultural
DOI:
https://doi.org/10.17345/aec17.87-109Paraules clau:
jóvenes, diversidad cultural, intervención socioeducativa, educación no formal, competencias interculturales, empoderamiento.Resum
En el caso de estudio, se analiza la gestión de la diversidad cultural en el ámbito de la intervención socioeducativa con jóvenes y los retos de las prácticas interculturales. En un contexto de “interculturalidad inducida” por la segregación espacial y social, la “agencia” del sujeto joven desarrolla itinerarios heterogéneos de (in)movilidad social. La pertenencia “étnico-cultural” sigue representando social y simbólicamente la posición social de las personas jóvenes y sus espacios de participación, lo que dificulta una relación de comunicación intercultural sustantiva sujeto-sujeto.Descàrregues
Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.
Descàrregues
Publicades
2018-01-17
Com citar
Gabrielli, M. (2018). La “etnicización” de la interculturalidad en el ámbito de la intervención socioeducativa. Las posiciones sociales del sujeto joven en contextos de diversidad cultural. Arxiu d’Etnografia De Catalunya, (17), 87–109. https://doi.org/10.17345/aec17.87-109
Número
Secció
Articles
Llicència
Els autors/ores que publiquen en aquesta revista accepten els termes següents:- Els autors/ores conserven els drets d'autor i concedeixen a la revista el dret de primera publicació de l'obra, registrada sota una llicència de reconeixement de Creative Commons (CC BY-NC-SA), que permet que se'n faci difusió reconeixent-ne l'autoria i la primera publicació en aquesta revista.
- Els autors/ores poden establir, independentment, altres disposicions contractuals que permetin la publicació de la versió publicada en aquesta revista en altres mitjans (per exemple, en un repositori institucional o en un llibre), amb el reconeixement de la publicació inicial en aquesta revista.
- Els autors/ores tenen permís per publicar la seva obra en línia i se'ls proposa de fer-ho (per exemple, en repositoris institucionals o a la seva pàgina web) abans i durant el procés de tramesa, perquè pot produir bons resultats i fer que l'obra publicada rebi més citacions (Vegeu The Effect of Open Access).