La professó que va per dins: un estudi antropològic de la Setmana Santa tarragonina a través dels portants a espatlles
DOI:
https://doi.org/10.17345/aec20.8-37Paraules clau:
Setmana Santa, identitat, religiositat, ritualResum
Aquest article pretén analitzar els diferents elements que identifiquen un grup de persones que participen en les professons de la Setmana Santa de Tarragona i són coneguts amb el nom de portants . Majoritàriament amagats sota les faldilles dels anomenats misteris (representacions escultòriques de la passió i mort de Jesús de Natzaret), aquest col·lectiu abraça múltiples motivacions que van més enllà del caràcter religiós que se li pressuposa. En un món marcat per la transformació de la religiositat, la transmissió familiar, el gènere o la identitat local emergeixen com a elements importants que motiven i identifiquen la seva participació, que a la vegada s’emmarca sota una forta identitat de grup que s’adquireix a través d’uns rituals que actuen com a elements de socialització.
Descàrregues
Descàrregues
Publicades
Com citar
Número
Secció
Llicència
Els autors/ores que publiquen en aquesta revista accepten els termes següents:- Els autors/ores conserven els drets d'autor i concedeixen a la revista el dret de primera publicació de l'obra, registrada sota una llicència de reconeixement de Creative Commons (CC BY-NC-SA), que permet que se'n faci difusió reconeixent-ne l'autoria i la primera publicació en aquesta revista.
- Els autors/ores poden establir, independentment, altres disposicions contractuals que permetin la publicació de la versió publicada en aquesta revista en altres mitjans (per exemple, en un repositori institucional o en un llibre), amb el reconeixement de la publicació inicial en aquesta revista.
- Els autors/ores tenen permís per publicar la seva obra en línia i se'ls proposa de fer-ho (per exemple, en repositoris institucionals o a la seva pàgina web) abans i durant el procés de tramesa, perquè pot produir bons resultats i fer que l'obra publicada rebi més citacions (Vegeu The Effect of Open Access).