Aproximacions etnogràfiques sobre l’ebola
Número
Secció
Paraules clau:
Ebola, antropologia, malaltia, Àfrica
Publicat
Resum
L’Ebola, aquesta greu epidèmia que l’Àfrica pateix en aquests moments (i que segurament ja ha patit altres vegades) i de la qual nosaltres rebem unes ínfimes conseqüències que vivim amb gran esverament, pot servir-nos d’exemple per fer-nos veure que l’antropologia (i també altres ciències socials i humanes com la lingüística, la història i branques de la mateixa antropologia, com ara l’etnografia, l’etnolingüística, l’etnobotànica i l’etnozoologia) pot servir-nos per fer-nos entendre que el coneixement de tot l’entorn (social, cultural, històric...) de l’Ebola o de qualsevol altre desordre orgànic és indispensable per entendre, curar o millorar la situació d’aquell fenomen biològic que per entendre’ns anomenem «malaltia».
Descàrregues
Agències de suport
NoLlicència
Els autors/ores que publiquen en aquesta revista accepten els termes següents:- Els autors/ores conserven els drets d'autor i concedeixen a la revista el dret de primera publicació de l'obra, registrada sota una llicència de reconeixement de Creative Commons (CC BY-NC-SA), que permet que se'n faci difusió reconeixent-ne l'autoria i la primera publicació en aquesta revista.
- Els autors/ores poden establir, independentment, altres disposicions contractuals que permetin la publicació de la versió publicada en aquesta revista en altres mitjans (per exemple, en un repositori institucional o en un llibre), amb el reconeixement de la publicació inicial en aquesta revista.
- Els autors/ores tenen permís per publicar la seva obra en línia i se'ls proposa de fer-ho (per exemple, en repositoris institucionals o a la seva pàgina web) abans i durant el procés de tramesa, perquè pot produir bons resultats i fer que l'obra publicada rebi més citacions (Vegeu The Effect of Open Access).